Vilken fantastisk dag!

En av sommarens varmaste dagar hade Charlotte (Magnus flickvän) och jag bestämt attt ta oss till stan (vi bestämde inte detta idag utan tidigare naturligtvis för flera dagar seda) och äta lunch, gå i affärer och bara ha det avslappnat gott!!

Det har vi haft i en värme som varit helt otrolig. Charlotte har sett ut som om värmen inte tagit på henne alls och jag har sett ut som ett rinnande Niagrafall!!!!

Vid ett par tillfällen skulle jag varit tvungen att prova kläderna jag ville ha men ORKADE INTE. Vad gjorde Charlotte, tog fram sin egen räknesticka (måttade på mig) och sa  nej den passar inte, den passar och hon har haft helt rätt.

Jag har kommit hem med fantastiska kläder och vi kommer att göra om turen inom snar framtid.

Vad vi har skrattat, tjötat, fnissat, kollat på "underliga folk", gått in och ut i affärer, hymlat över dyra priser, prisat över mindre dyra priser.....vandrat på Haga Kyrkogata och svettats (jag i alla fall) och haft en fantastiskt trevlig dag.

Så kom jag hem (Håkan trodde ett tag att jag förlupit hemmet), vi grillade och sedan tog vi oss till havet och jag och Ebba badade och Håkan satt på klippan och väntade (som vanligt).

Så satt jag i lyktornas sken ( som jag fick av Stefan och Michaela) och läste slut boken Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann. Läs den!!!! Om ni inte redan gjort det. En helt underbart, tokig, humoristisk och galen bok. En bok som ger mersmak till hans nya bok. Hoppas den blir minst lika bra!!!!!



Precis kommit hem från havet och nybadad och med senaste boken som snart, snart har kommit till sin upplösning. Visst är det tragiskt när en riktigt god bok tar slut. Nu måste jag hitta en ny! Lyktorna som står på bordet är födelsedagspresent från Michaela och Stefan

Visst är jag priviligerad!!!

Kommentarer
Postat av: jessi

vilken härlig dag. Ja jag måste också läsa den boken! Hoppas du kan ta med oss en tur till Haga när vi kommer upp till Götet, jag har aldrig varit där och promenerat omkring, trots att jag bott i stan ! Kram ! Fina Lyktor !!

2011-08-03 @ 08:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0