Sista semesterdagen!!!

Så har vi då haft 4 semesterveckor och idag är den sista dagen av semesrledigheten. Har haft fantastiska dagar här på landet med mycket vila, många kära besök och bara några små utflykter.

Ett av besöken var nu i onsdags då vi hälsade på margareta och Staffan på Brännö. En otroligt varm och dessutom väldigt tryckande dag. Stackars Ebba! Hon var nog gladast när hon var tillbaka igen och blivit avduschad och hennes kropp fick välbehövlig svalka igen. Men det var underbart att få hälsa på min "syster och svåger". Brännö är en jättehärlig sommarö men jag föredrar ändå Sundhammar där vi kan köra bilen ända fram till huset. Visserligen finns det en hel del flakmoppar och en himla massa cyklar på Brännö vilket ju underlättar transport från skärgårdsbåten och sommarhuset men Sundhammar är ändå min melodi!

På vägen till Staffan och Margareta så ringde Stefan och bjöd in sig till middag samma dag så vi tog en något tidigare returresa än vi tänkt från början. När vi kom till "systera mi" så bjöds vi på en kall öl, tänk att en kall öl kan smaka så gott när man är varm och törstig. Gudagott! Sedan bjöd hon på en fantastiskt god räkpaj. Mmmmm, skall be att få receptet. Glömde det i all hast när vi var där. Margareta och lille Hugo och jag cyklade ner och badade emedans Staffan och Håkan tog en tur med Ebba så hon också fick bada. Ner till allmänna badet är det ju inte ok att ta henne så hon fick bada på mindre allmän badplats!



Skål säger Margareta, Hugo, Staffan och Håkan


Sedan hade vi en underbar kväll med Stefan och Michaela, vi helgrillade fylld entrecote, rostade en massa olika rotfrukter och grönsaker, njöt till långt fram mot kvällen innan de tu begav sig av hemåt igen. Dagen efter kom Stefan tillbaka och lämnade Fabian här. Bibbi löper fortfarande och Fabian höll på att bli tokig. Bra att han få vara här och lugna ner sig och även lilla Bibbi behöver lugna ner sig. Han skall vara här till på söndag.

Igår hade vi vår "tisdagsmiddag" med gänget plus Ann och Magnus och Charlotte. Grillade karré, rostade grönsaker, gjorde en sallad och hade återigen en lång kväll i sommarvärmen. Så himla mysigt med mina söners flickvänner. Både Michaela och Charlotte är helt underbara. Inte svårt att tycka om dessa tjejer. Tack gode Gud att de väljer så underbara flickvänner.

Idag kommer min förra arbetskollega Henrik med sin Jessica och lille Leo hit. Nu får det bli en vegetarisk middag. De är nämligen vegetarianer båda två. Jag vet inte ännu riktigt vad jag skall laga men skall titta i några veg-kokböcker jag har och se vad jag skall hitta på.


En bild på vår "kung" - Sixten i en av sina knäppa sovpositioner. Huvudet UNDER kudden...i denna värmen. Kanske svalare där i skuggan, vad vet jag!


Han börjar att bli lite gammal faktiskt. Märker att värmeböljan tar hårt på honom. Våran lilla Pissan ser vi knappt. Hon kommer in bara in och "tankar" som Håkan säger. Lite kel och mat, sedan ut igen. Vet inte var hon befinner sig på dagarna. Hon kanske hittat ett hem till som hon pendlar mellan......eller så ligger hon och sover på något svalt ställe. Skulle vara bra om vi kunde sätta en sökare på henne och kolla in på GPSen var hon är. Ja, ja hon mår alldeles förträffligt och så länge hon gör det är ju allt bra.

Nu skall jag göra mig redo för att åka och handla.

Kommentarer
Postat av: Anki - mamma till Jamie

Ååh du det hade vart jätte mysigt att få komma och hälsa på er! :)

2011-08-05 @ 22:01:51
URL: http://ankihansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0