Snuvig, hostig, febrik=SJUK



Jaha så har även förkylningsbasiluskerna landat på mig, i mig, över mig, runt om mig!!!!! Jag är förkyld!!! Men jag är ju inte man så för mig är det värre att föda barn!!!!! Men lite dålig är jag allt. Aaatjooooo!

Var hemma i fredags och trodde att helgen skulle göra gott...fnys! Den gjorde det hela sämre så nu är jag sämre än i lördags. Ja, ja det är bara att inse fakta, jag får vara hemma idag och troligtvis imorgon också. Dom vill nog dessutom inte se mig på jobbet. Jag hostar ju en massa goa baciller till allt och alla. Den förbaskade rethostan är värst. Hostar på nätterna så jag sover ganska oroligt. idag (precis som igår) skall jag bara ta det lugnt, gå här hemma och strosa och fixa lite mer sylt tror jag, kanske tomatmarmelad föresten och en burk till med syltade gröna tomater. Fick 2 glasburkar av en granne. Så alla ni som har en massa glasburkar stående - skicka dom som ni inte använder till mig!!!! Får inte köpa mer burkar nu. Har köpt en massa riktiga syltburkar som dom såg ut förr. Göööörfina.

Nu skall jag gå och hälla upp min 3:e kopp te. Te med honung är min melodi numera!

Så här står det i Wiklopedia:

Förkylning är den vardagliga, sammanfattande benämningen på infektioner som drabbar de övre luftvägarna och näsans slemhålor. Akut viral nasopharyngit är det vetenskapliga namnet. Förkylning orsakas vanligen av rhinoviruset.

Vanliga symptom är öm hals, rinnig näsa, täppt näsa, nysningar och hosta. Ytterligare symptom kan vara ögoninflammation, muskelsmärta, trötthet, huvudvärk, muskelsvaghet och minskad aptit. Feber och utmattning är vanliga vid influensa. Förkylningens symptom försvinner vanligtvis efter någon vecka, men kan även vara i upp till två. Symptomen kan vara allvarligare för spädbarn och unga barn. Även om sjukdomen vanligtvis är mild och ofarlig så brukar ofta patienter med förkylning ta till medicinsk hjälp i form av receptfria läkemedel och kan bli hemmavarande från skola eller jobb.

 

Herregud vad sjuk jag blev helt plötslig...skall ta ett par Ibumetin - det stod ju att man skulle ta till receptfria läkemedel...då gör jag väl det då. Jag är ju ALLTID så lydig, eller hur!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0