Nu blev jag lite glad....

...kom på vad jag skall göra innan rönnbären kommer in i huset. Jo jag skall göra kapris på fläderbären. De fläderklasarna som blev kvar på trädet efter att vi gjort en massa fläderblomssaft. Nu sitter det stora svarta klasar och bara väntar på att jag skall ta hand om dom. Det ni!!! Och vet ni vad...det kostar ingen anstränging, bara lite extra pysselglädje.
Dessutom är det busenkelt.

Blanda ättiksprit, vatten, socker och salt i en kastrull. Koka upp lagen, så att socker och salt löses upp. Lägg i bären och låt koka på svag värme i 10 minuter. Häll upp på väl rengjorda och varma burkar. Tillslut dem genast. Förvaras svalt då de kallnat.

Sen var det klart.

Från detta svarta till...


..till dessa gröna... Lovar att berätta hur det gått.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0