Min dagliga förbränning

På denna sida http://www.muscles.se/bmr/bmr-kalkylator.htm kan man räkna ut sin förbränning per dag.

Jag förbränner 2,635 kalorier varje vardag och äter nästan inga alls. Klart man då går ner i vikt. Mina föresatser är ju att ha gått ner till min idealvikt i april/maj och blivit av med min diabetes då också. Nästa fredag är det läkarbesök då jag skall få medecin mot detta, mäta mit blodtryck och se om nu inte allt detta skall ordna sig så att jag till sommaren inte har en enda sjukdomsbild över mig.

Fattade först inte varför jag varit så himla trött en längre tid. Läste om diabetes 2 och inser nu varför jag törstat så mycket och varför jag är så trött. Men, det här skall vi råda bot på - eller hur lilla Tinna Knape!!!!!!!

Att gå upp i morse kl 05,15 för att ta min och Ebbas promenad var inte lätt. Vi var på landet och eftersom det tar en timma att åka in till jobbet måste jag upp arla tidigt för att hinna promenera. Det blåste rejält kallt idag och så fort jag närmade mig havsbandet så blev det nästan olidligt. Skönt när vi kunde vända och jag fick vinden i ryggen.

Idag är det torsdag och jag är ensam ikväll eftersom Håkan jobbar. En sådan där kväll när jag kan sappa mellan vilka TV-program som helst (det är ju inte alltid Håkan och jag vill se samma program!!!) Med lite gott att äta (utan kalorier och socker) och troligen en stor, stor kopp te.

Nu skall jag jobba. Ha en bra dag allihop! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0