Svensk vår när den är som bäst!

Igår åkte vi ut till landet, vår vanliga dag  i veckan som vi alltid åker ut. Däremot hade vi planerat att dessutom hämta jord på ett ställe i Rommelanda som meddelat tidigare att dom hade kvällsöppet på onsdagar... det hade dom inte. Håkan hyrde kärra och åkte dit men det var alltså tji. Fasen var ilsk jag blev när Håkan berättade. idag skall jag ringa dom och fråga vem som står för kostnaden av kärran!!!!

Kvällen var ändå helt underbar. Jag vattnade, grejade, pysslade om allt som nu börjar poppa upp både här och där. Det är så himla roligt. Rädisorna måste jag gallra i helgen, morötter och rödbetor får vänta lite. Ärtskotten kommer upp i mängder och krassen sticker upp som små glada minihattar ur jorden. Och jag då..... upptäckte att det började frodas i en av krukorna och undrade vad det var. Tittade på lilla skylten i krukan. Där stod det "Sallad". Jaha, vilken sallad då... tror det är ruccola men är inte säker. har däremot sparat alla påsarna så det blir att bläddra i helgen!!
Morgonpromenaden ner till havet idag var en fröjd för själen. Havet spegelblankt, det luktade av tång och hav. Inte en vindpust. Ebba i fullkomlig lyrisk glädje av att få springa ner i vattnet och jaga lite sjöfåglar som säkert tänkte.... aj, aj, där kommer den där igen. Jaha, nu börjas det!!! Körsbärsträden står i full blom och det luktar så innerligt gott. Äppelträdens blomning har inte slagit ut och det är alldeles rosa äppelkronor som blandas med dessa vita moln av körsbärsblom.

DETTA ÄR LIVSKVALITÉ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0