Jag undrar sa flundra om gädda e fisk......

...då e han för smal för å vara frisk!

 

Har ni tänkt på så mycket tokigt det är ute i vår värld. Så många otroligt dumma saker som sker och som sägs. Så mycket dumt som skrivs i både vettiga och mer ovettiga och även helt fantastiskt ovettiga dags-, kvälls, och veckotidningar. Så många osanningar som sägs och skrivs.

Ja det är inte klokt. Jag blir så fascinerad när jag läser på de olika löpsedlarna på skvallerpressen. På den ena skall det kända paret gifta sig och på den andra har dom just gått isär.

Jag har förundrats en hel del av hur kvällspressen som trots allt, tror jag i alla fall, skall prägla det som händer av aktuella och intressanta nyheter i världen, kan skriva sida upp och sida ner i nummer efter nummer om prinsessan Madeleine och hennes brutan förlovning med Jonas. Fantastiskt intressant, eller hur??? Så intressant så t.o.m. Aftonbladet tog upp en artikel med vår kära kung där han "talar ut". Ja det är skönt att få tala ut ibland. Och vi är så intresserade sååååå av att han tyckte det var tråkigt att inte fira 64-årsdagen med madeleine.

Åh fy farao vad trött jag blir.

För att inte tala om dess fullständigt otroligt intressanta TV-program.

Anna Anka söker medhjälpare (eller vad det nu är). Jag begriper inte att NÅGON tittar på detta programmet.

Den andra Hollywoodfrun skriver dagbok i Sköna Söndag (GT/Expressens bilaga på söndagar).

Jag är väl gammalmodig men att sådan skit äns får visas, tryckas!!! Alla skall självklart få ha sina intressen och kunna hitta detta både i tryckt media och TV men är det vad TV och tidningarna tycker är underhållning med kvalité???

Ja nog katten är vi annorlunda.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0