Tomatsalsa

Här är ett av recepten för imorgon.

Tomatsalsa

4 portioner

  • 2 tomater

  • 1 rödlök

  • 1-2 vitlöksklyftor

  • 1 tsk färsk finhackad chilipeppar

  • 1 dl färska basilikablad

  • 3 msk olivolja

  • 1 msk vinäger

  • salt, peppar, socker

Gör så här

  • Skär tomatena i små bitar och hacka löken fint. Blanda. Tillsätt pressad vitlök, chilipeppar och basilika. Häll i olja och vinäger. Vänd samman ingredienserna. Smaksätt med salt, peppar och socker. Låt salsan stå och dra någon timme.

Jag har gjort allt klart förutom att jag inte har hällt i olja och vinäger samt salt och peppar. Saltet drar ju ur vätksan så det blir så väldigt "vattnigt" och olja och vinäger gör den "görig" om den får stå för länge. Peppar väntar jag med tills jag smakar av imorgon vilken styrka den fått. Lovar berätta resultatet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0