Ett år äldre.... igen!!!!

Ja så har man då blivit ett år äldre. Det där med ålder - att åldras - att bli äldre - att bli gammal... ja kärt barn har många namn....

Jag har funderat på om jag har problem med att bli äldre - gammal. Nej, jag har inte det faktiskt. Jag har problem med att jag gick upp i vikt när jag slutade röka men det kan man ju faktiskt göra något åt. Att man åldras - nej det kan man inte göra något åt. Man kan ta väl vara på sig, motionera, äta rätt, se till att man få tillräckligt med sömn, ha roligt och skratta mycket. Allt detta bidrar naturligtvis att kroppen mår utmärkt och att man inte känner av åldrandet så där förfärligt mycket. Jag kan ju inte påstå att jag gör mycket av det där.... mer än att jag skrattar mycket!! Motionerar..nja, om inte vädret är som nu så promenarar jag lite längre med Ebba. Äter rätt...mjaa, jag äter gott och är mycket återhållsam med sockerhaltig mat... sover... ja det gör jag nog förstås men jag är långt ifrån någon sjusovare. Men jag MÅR bra och det är väl huvudsaken... eller?

Det blir inget kalas idag med familjen. För det första är det gööörtråkigt väder och för det andra så är inte Peroch Emelie hemkomna ännu. De lämnade Frankrike imorse och hinner inte hem. Så vi tar det på söndag. Om alla kan. Snälla nån - nu är inte födelsedagar så viktiga längre men det är en anledning för samvaro! Och det är viktigt.



Denna bilden togs på min namnsdag, den 24 juli när vi hade vår grannfest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0