Tiden räcker inte till......

.......att vara aktiv på min blogg. På veckodagarna jobbar jagtill 120 % (just nu hinner jag bannemej knappt gå på toa), åker till landet, tar hand om allt som fallit till marken (just nu plommon), plockar bär, fryser inte, gör sylt, gör plommonchutney, lagar mat, somnar i soffan. På helgerna plockar vi svamp, musslor, promenader, lagar mat, träffar vänner, tittar på TV och somnar i soffan.

Att det är mycket på jobbet just nu beror på att vi saknar både egen redaktör (fram till början av oktober - då kommer vår nuvarande redaktionschef som nu jobbar med alla 3 tidningarna, att bara jobba med "min" tidning!!!), vilket gör att jag kollar, kollar, kollar att allt redaktionellt kommer in och skrivs som det skall och dessutom saknar vi en på "trafic" (den person som kollar att allt annonsmaterial kommer in i tid) slutade i all hast (blev pappaledig 2 månader för tidigt och fick dessutom nytt jobb direkt efter semestern!!!) vilket gör att jag måste ta den posten också och kollar, kollar, kollar att materialet kommer in tid innan layouten skall göras.



Så min sparetime för att sitta vid datorn är förkastligt liten.

Men snart, snart blir det bättre och jag får det lite lugnare. Kommer att vara mer i stan vilket gör att jag hinner sitta vid datorn och skriva och berätta.

Det här låter som jag är sönderstressad!!! INTE ALLS. Jobbet är fantastiskt kul och ni som känner mig vet att detta med att ta tillvara naturens frukter och bär och svamp är en lisa för min själ. Det är då jag får ny kraft. Så med andra ord JAG MÅR SÅ HIMLA BRA SÅ HÄLFTEN KUNDE RÄCKA!!!!!

Snart kommer det dessutom alltså mycket, mycket bättre uppdateringar.

Puss på er allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0