Söndagslunch/Middag

Igår var alla barnen här utom Johan och firade mammas födelsedag. Även våra grannar Lisa och Fredrik, föräldrar till vår prins Noah (och även till lillebror Philip). Det blev en härlig eftermiddag. De skulle komma kl två men Per o Emelie blev lite försenade så maten kom fram först vid tre. Vilken kväll och återigen - vilket väder. Vi grillade massor utav olika köttvaror (fläskfilé, oxfile, karre, marinerade kycklingklubbor, entrecote - en massa hopkok alltså) Stefan hade fixat glazen (urgod) och Håkan grillade och som vanligt blev dom perfekt grillade. Till detta hade vi olika kalla såser och massa grönsaker - allt från egen trädgård - utom tomaterna igen. Dom är snart klara en hel del av den egna odlingen.
Vi hade en urmysig kväll och mycket prat och skratt - som vanligt. Fick faktiskt ett roligt kort av Stefan - det stod "Jag ville köpa ett sån´t där kort som har ett ljus för varje födelsedag........men det blev ju rent brandfarligt så jag köpte detta istället" - skratt, skratt!

Ja, efter att alla gått tog jag med mig en sagobok ("Lilla syster Kanin - eller berättelsen om den feta Näktergalen" av Ulf Nilsson och Lena Eriksson) och gick in till Fredrik och Lisa. Jag hade lovat läsa godnattsagan för Noah och sjunga godnattsångerna. En sådan mysstund. Satt på en kudde intill Noahs säng och läste och sjöng (Trollmors vaggsång, Vem kan segla förutan vind och Byssan Lull). Att se honom somna så gott gjorde mig varm om magen. Håkan hade tagit hand om disken (som vanligt!) och det blev en stunds TV-tittande innan jag skocknade - inte i soffan - kände att jag inte skulle orka så jag gjorde mina kvällsbestyr och gick och la mig. Sov nog runt nio.

Vaknade idag vid sjutiden - fullt utvilad. Idag vet jag inte vad vi skall göra faktiskt - har inte gjort upp några planer ännu. Kanske blir det lägga nät och en simtur ute på Knapeskären!!



Innan alla dom stora pojkarna och flicorna kom så fick Noah en liten skål med några ostbågar alldeles för sig själv


Kommentarer
Postat av: Anki - mamma till Jamie

tihi, han har fått de underbara ögonen från pappa ^^ <3

2010-08-02 @ 10:39:16
URL: http://ankihansson.blogg.se/
Postat av: Liza

Ja visst är de mysigt, de värmer mitt hjärta o vara i de rummet trots att de egentligen bara finns en säng där :)



Den kinesiska textremsan är dom 4:a elementen. Vind vatten luft och eld om ja inte minns fel. Den sitter kvar där sen vi hade vårtat somrum där. Sen kommer de upp lite mysiga barntavlor !

2010-08-02 @ 12:52:36
URL: http://lizagood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0